Problem Solving
Systematické řešení problémů, pragmatické odstraňování příčin problémů, preventivně vyhýbání se chybám. Ať už v procesu tvorby produktu, při procesech výroby, nebo v řízení kvality - pokud se vyskytnou poruchy, pak jsou neočekávané, s neznámou příčinou a většinou s významnými následky a proto naléhavě vyžadují zásah. Pokud nejsou zaměstnanci připraveni na takové situace, pak se ztrácí mnoho času, nejprve v diskusi o tom "jak" předtím, než se dá začít s "co", tj s odstraňováním příčiny.
Stanovení cíle:
Seminář poskytuje metody řešení problémů pro rychlé a efektivní:
- Systematické zjišťování problémů
- Pragmatické odstraňování příčin problémů
- Preventivní vyhýbání se chybám
Metody řešení problémů jsou osvědčené postupy nejlepších praktik (best practice) pro krizové situace. Pomáhají spolehlivě a cíleně přijmout ty správné závěry a pragmaticky, trvale odstranit příčiny chyb.
Cílová skupina:
Odborníci a řídící pracovníci z různých organizačních útvarů, jako např. vedoucí skupin, mistři, odpovědní za výrobu, vedoucí výroby, manažeři kvality, zodpovědní za zajištění kvality.
Obsah semináře:
- Definice problému (interní, externí, sporadický, chronický)
- Zažité přístupy k řešení problému, rozdíl
- princip PDCA
- Fáze řešení problému:
- definování problému
- zjištění příčin
- návrh řešení / realizace
- kontrola / rozšíření poznatků
- Základní nástroje kvality využívané při řešení problému
- Skupinová práce k prohloubení poznatků
- Tipy / výměna zkušeností
Předpoklady:
Od účastníků nejsou očekávané žádné zvláštní předpoklady.
V rámci semináře Vám budou poskytnuty:
- Obsáhlé školicí podklady
- Zkušený školitel s praktickými znalostmi
- Příjemná atmosféra tréninku
- Oběd a občerstvení během přestávek
- Dostatečný prostor pro výměnu zkušeností a poznatků
Ukončení kurzu:
Certifikát o absolvování